Veel gestelde vragen

Antwoord: Voor alle bestellingen onder de € 25,- worden € 5,- administratie en verzendkosten gerekend. Alle bestellingen in Nederland en België vanaf € 25,- worden gratis verstuurd.

Antwoord: Bij iDealbetalingen is er sprake van samenwerking tussen uw bank en de iDealbank, soms komt het voor dat de bank storing heeft (b.v. website niet bereikbaar) of dat de communicatie niet lukt tussen de banken. De iDealbetaling wordt dan niet uitgevoerd. U kunt het dan nogmaals proberen op een later tijdstip (bestelling opnieuw plaatsen) . Indien wij een geannuleerde bestelling ontvangen waarbij de betaling niet is gelukt ontvangt u later altijd een e-mail om uw bestelling op een andere manier te betalen.

  • Antwoord: Neem zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling contact met ons op per email of telefoon. Voor een snelle behandeling hebben wij het ordernummer/SKU nummer nodig en de omschrijving van de ontbrekende / verkeerd toegezonden artikelen. Na ontvangst van uw klacht per email krijgt u binnen 2 dagen bericht per email van ons hoe u klacht opgelost wordt. Ontbrekende artikelen worden binnen 2 werkdagen kosteloos naar u verzonden. Verkeerd geleverde artikelen mogen op onze kosten aan ons geretourneerd worden. (Via toegezonden retourenvelop of portovergoeding) Na ontvangst wordt het juiste artikel u dan kosteloos binnen 2 werkdagen toegezonden. (indien van toepassing)
  • Neem zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling contact met ons op per email of telefoon. Voor een snelle behandeling hebben wij het ordernummer/SKU nummer nodig van de toegezonden artikelen waar u niet tevreden over bent. Na ontvangst van uw klacht per email krijgt u binnen 2 dagen bericht per email van ons hoe uw klacht opgelost wordt. In eerste instantie zullen wij het artikel in overleg met u proberen te ruilen voor een vervangend artikel. Mocht dit niet lukken binnen afzienbare termijn (7 dagen) dan proberen wij dit in overleg met u te vervangen door een ander artikel van soortgelijke waarde. Mochten wij het artikel om wat voor reden dan ook niet kunnen omruilen dan wordt het volledige aankoopbedrag inclusief portokosten (indien van toepassing) binnen 7 dagen na ontvangst van het geretourneerde artikel gecrediteerd. Artikelen die niet naar wens zijn mogen op onze kosten aan ons geretourneerd worden. (Via toegezonden retourenvelop of porto vergoeding) Na ontvangst wordt het juiste artikel u dan kosteloos binnen 2 werkdagen toegezonden.

Antwoord: Wij hanteren de volgende termen hierin;

  • Postfris **is een ongestempelde postzegel met volledige originele gom en zonder plakker;
  • Ongebruikt* is een ongestempelde postzegel met volledige originele gom voorzien van een plakker of plakker rest;
  • Ongestempeld (*) is een zegel zonder of slechts gedeeltelijke gom;
  • Gebruikt is een gestempelde postzegel die in de regel echt gelopen heeft en voorzien is van een poststempel;

Antwoord: Wij hanteren de volgende kwaliteitsnormen; (vrijwel identiek aan die van de grotere veilingen)

POSTZEGELS

  • Pracht exemplaar: Beste kwaliteit zonder bemerkingen (in schaarse gevallen met een + of ++ waardering bij uitzonderlijke artikelen)
  • Vrijwel Prachtexemplaar: Goede kwaliteit echter met een kleine bemerking of een iets minder fris exemplaar. Bemerking wordt vrijwel altijd benoemd
  • Zeer Fraai: Redelijke kwaliteit echter met meerdere kleine bemerkingen of een grotere bemerking. Bemerking wordt altijd benoemd
  • Fraai: Kwaliteit onder de norm, meerdere kleine en/of grotere bemerkingen, wordt vrijwel niet in de webshop aangeboden

MUNTEN & BANKBILJETTEN

Antwoord: Het is belangrijk dat u dit van te voren even aangeeft voordat u wat besteld, dit kan telefonisch of per email. Dit o.a. om de retour termijn te verlengen. Kosten van certificering bedragen € 45,00 en kan door u of door ons uitgevoerd worden. Certificering gebeurd alleen door erkende keurmeesters. Een vooruitbetaling kan vereist zijn in sommige gevallen.